9 Nisan 2009 Perşembe

Öğrenme Stilleri Testi

Öğrenme Stilleri Testi


Sizi en iyi tanımlayan aktivitelerin yanına bir işaret koyun. İçinde en fazla işaret bulunan bölüm sizin baskın öğrenme stilinizi belirler. Farklı bölümlerde aynı sayıdaişaretlenmiş aktivite bulunabilir. Bu da davranışlarınızda ya da öğrenme ortamlarında her üç öğrenme stilini de eşit ağırlrklı olarak kullandığınızı gösterir.
Dokunarak-Hareket ederek


Boş bir kağıda sütunlar çizmem istendiğinde kağıdı katlarım
Sandalyade otururken sallanırım
Bacağımı sallarım

1. Kalemimi elimde döndürürüm, masada tempo tutarım
2. Herşeye dokunmak isterim
3. Kapının üst çerçevesine asılarak odaya atlamak isterim
4. Bir şeye dokunmadan sadece görerek ve duyarak ona inanmam
5. Genellikle hiperaktif olduğum söylenir
6. Objeleri biriktirmeyi severim
7. Kürdanları, kibritleri küçük küçük parçalara kırarım
8. Aletleri açan boşaltır sonra yine bir araya getiririm
9. Genellikle çok banyo yapar ya da duş alırım
10. Genellikle ellerimi kullanarak ve hızlı konuşurum
11. Başkalarının sözünü keserim
TOPLAM

Duyarak

1. Konuşmayı severim
2. Dinlemeyi severim
3. Kendi kendime konuşurum
4. Yüksek sesle okurum
5. Okurken parmağımla takip ederim
6. Okurken kağıda çok yaklaşırım
7. Gözlerimi ellerime dayarım
8. Genellikle diagram ve grafiklerle aram iyi değildir
9. Yazılı karikatürleri tercih ederim
10. Görsel ve sözcük hatırlama hafızam iyi değildir
11. Kopyalanacak bir şey olmadan kolay çizemem
12. Haritalardan çok sözel tarifleri ve yönergeleri tercih ederim
13. Öğrenmek için jingle kullanırım
14. Sembol ve simgelerle aram iyi değildir
15. Sessizliğe dayanamam..ya ben ya da diğerlerinin konuşmasını isterim
TOPLAM


Görerek

1. Duyduğum yönergelere dikkat etmem
2. Sözel tariflerin tekrarlanmasını isterim
3. Sözcükleri hatasız yazarım
4. Konuşmacının ağzını izlerim
5. Şarkı sözlerini hatırlamada zorlanırım
6. Çok not tutarım
7. Başkalarının ne yaptığını gözlerim
8. Radyo ve televizyonu yüksek sesle dinlerim
9. Diagram ve grafikleri kolay algılarım
10. Telefonda konuşmayı sevmem
11. Biri bana ders verir gibi birşeyler anlatırsa başka dünyalara dalarım
12. Sözel yönergeleri kullanamam..haritaya gereksinim duyarım
TOPLAM

Farklı öğrenme stilleri için öneriler
Dokunarak-Hareket ederek
Ders çalışırken
Sık sık ara vermeye gereksinim duyabilirsiniz. Sözcükleri ya da sözel bilgileri öğrenirken onları kuma yazın! ya da kilden yaratın!. Öğrenirken ellerinizi kullanabileceğiniz her fırsat size yardımcı olacaktır. Ders çalışırken hareket edin. Örneğin küçük çocuklar çarpım tablosunu öğrenirken trampolin üserinde atlayabilirler.
Öğretmenlere ipuçları
Bu öğrenciler genellikle öğretmenleri tarafından başarısız olarak görülürler. Aslında bu öğrenciler yaratıcıdırlar ve ellerini kullanabilecekleri fırsatlar ararlar. Sınıfta mümkünse size yakın oturmalılar ve aktiviteleri iyi organize edilmelidir. Bu öğrencilerin hareketliliklerinden sınıfta yararlanabilirsiniz. Örneğin sınıf panosunu düzenleyebilirler, sınıfın temizlenmesine yardımcı olabilirler ya da hareket gerektiren diğer işleri yapabilirler. Hatta sınıfta yapmaları gerekenleri ayakta yaharak bile daha rahat edebilirler.

Duyarak
Ders çalışırken
Bu öğrenciler ders çalışmak için sessiz bir yere ihtiyaç duyarlar. Yüksek sesle okumakla ya da teybe kaydedilmiş materyali dinlemekle öğrenmelerine katkıda bulunurlar. Başka bir arkadaşla çalışmak da bu çocuklar için iyi olabilir.
Öğretmenlere ipuçları
Bu öğrencilere önceden kaydedilmiş bilgiyi dinletebilirsiniz. Bu mümkün olmazsa kendi kendilerine yükses sesle okumalarna ya da bir arkadaşı okurken dinlemelerine izin verin. Yazıl ödevlerde büyük ihtimalle ekstra zamana gereksinim duyabilirler.
Görerek
Ders çalışırken
Görsel öğrencilerin çalışabilecekleri derli toplu ve karışık ve kalabalık olmayan bir yere gereksinimleri vardır. Ders notları tutmaları yararlıdır. Ders kitabında ya da yazılı metinlerdeki resimlerden çalışmak bu öğrencilere çok uygundur. Bu öğrenciler genellikle yazılı sınavlarda başarılıdır.
Öğretmenlere ipuçları
Bu öğrencilerle çalışırken tahtaya yazarken onlara arkanızı dönmeyin çünkü bu öğrenciler siz konuşurken sizin ağzınızı görmek isteyeceklerdir. Görsel öğrenciler ders anlatımı sırasında eğer not tutmuyorlarsa dersten kolayca uzaklaşacaklardır. Bu öğrenciler yazılı yönergelere gereksinim duyarlar. Bu öğrenciler için genellikle okumayı öğrenirken fonetik yöntem uygun olmamaktadır.

Kaynak: Nancy Cheatwood Ellis

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder